23 Mart 2018 Cuma

Çocuk İsimleri Koymanın İncelikleri

Merhaba uzun zamandır blog yazamıyordum bazı sebeplerden ötürü.Yavaş yavaş yazmam gerekiyor. Çünkü yazmak rahatlatıyor beni.Gelelim bugün yazmak istediğim konuya çocuk isimleri.Çok basit gibi görünse de aslında çok incelik isteyen bir konu.Çocuklara isim seçerken isminin güzelliğinden çok ,çocuğun kaderine nasıl etkileyeceğini öğrenmek gerekir.Güzel isimler seçelim ki hayatları da güzel geçsin.Modern isim koyucaz diye çocuğun tüm hayatını etkileyebiliriz. Mesela benim adımı halam bir romandan esinlenip koymuş:) Vildan ismi neyse ki güzel ve artık sık sık duymaya başladım . Kızlarımın adı Yağmur ve Ezgi :)birbirine uysun istedim ama çokta uymadı sanırım:) 
modern kız isimlerinden bahsetmek gerekirse alternatif çok. Açelya, Asena, Ayşin, Ezgi, Yağmur , Erva, Güldem , Ecren gibi o kadar güzel isimler var ki.

Bunun yanında artık ingilizce kız isimleri de çok moda oldu.Bazıları çok abartılı bazıları da bence çok güzel.Mesela Ada ,Jasmine,Kira,Lolita,Zara beğendiğim isimler arasında.Ama ben gene de Türk isimleri olmasından yanayım.Ne kadar değişime uymaya çalışsak da gene de bizim örflerimize adetlerimize uygun olmalı diye düşünüyorum ,siz ne dersiniz :)Bu konudaki düşünceleriniz neler yazar mısınız?


Hep kızlardan bahsettik erkekler küsecek :) değişik erkek isimleri Olmaz olur mu erkek isimleri de artık bir hayli değişti.Önceden Murat, Ahmet,Mehmet,Mustafa,Ali Osman,Recep vs konurken şimdi kız erkek ismi aynı olanlarda var.Mesela Burçak,Barış,İlkay  gibi isimler hem kız hem erkekte kullanılıyor.Akay , Aksel  ,Aybars ,Uzay ,Ünalp ,Toygar ,Ögeday gibi daha bir çok ilginç isimler mevcut.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder